torsdag 2 februari 2012

Ruvdag 3

Somnade med huvudvärk i går och när jag vaknade va den fortfarande kvar.
Jag har känt av en molvärk i magen både i går och i dag.
Håller tummarna på att det är våran Pacman som gör sig hemmastadd.
Jag sysselsätter mig med att sitta/ligga i tvsoffan och kolla på tv och surfa runt på en massa bloggar, har också kolla på serien Människan sedd inifrån.

I går tog jag en tripp in till stan och köpte garn, för jag har tänkt lära mig virka :) Skulle så gärna kunna virka ett täcke till våran Pacman, med mormorsrutor.
Jag testade att prova virka en mormorsruta 3 gånger innan jag gav upp. Antingen så virkade jag för hårt eller för löst. Så jag kom på mig själv att jag kanske borde börja med en grytlapp istället, så jag får in hållningen.
Genom en del youtube-tittande, så klurade jag ut hur jag skulle göra.
( har inte virkat sen jag gick i fjärdeklass)
Nu går det undan, strax klar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar