onsdag 28 december 2011

Vår histora

Jag fick frågan om vad som är vårat problem.
Varför vi gör IVF-behandling.
Vi sökte till sophia hemmet, pga att vi ville ha 1 gemensamt barn.

Jag har 3 barn sen tidigare, födda -94, -97 och -01. Jag levde men deras pappa i 12 år, vi hann med allt, lägenhet, utbildning, 2st husköp, resor, och giftemål. Men strax innan dessa 12 år, började jag misstänka att min dåvarande man va otrogen och jag hamnade i en svartperiod. Och det är då jag gör det som jag ångrar så frutansvärt mycket i dag. Jag gick och steriliserade mig,
i vanliga fall så brukade de inte göra sådant ingrepp på dem som är under 30. Men när jag drog min historia om mina 3 underbara barn och att jag inte önskade fler, så gick de med på det.
Ett halvår efter ingreppet, så bestämmer vi oss för skillsmässa. Efter ett antal familjeterapitimmar och en semsterresa utan barn. Känner jag att det finns inga känslor kvar, vårt äktenskap går inte att rädda.

Min sambo och jag träffades för ca 6 år sedan, genom våra jobb. Vi blev väldigt bra vänner, och han fanns där genom min skillsmässa och strax efter blir vi ett par <3. Vi va särbo först i 4 år, tills vi hittade vårat hus. Som vi nu har bott i tillsammans i 2 år. Vi har mina 2 älsta barn på heltid, medans minsta jäntan bor varannan vecka hos oss. Och nu har vi bestämt oss, för att försöka skaffa oss 1 gemensamt barn.

1 kommentar:

  1. Vi ligger typ i fas med varandra. Vi lyckades inte heller med vårt första ivf-försök. Lycka till med allt!!

    SvaraRadera