måndag 26 december 2011

Första IVF-försöket

1 Nov  Fick mens och började spraya, 2 puffar morgon och kväll.
17 Nov Blodprov och Ultraljudsundersökning . Upptäckte 2 blåsor som måste bort.
18 Nov Gyn, för att tabort 2 tomma äggbåsor, endast med bedövning ( det gjorde ont) + att jag fick en spruta så jag skulle få mens.
21 Nov Upptäckte att jag hade tänkt fel angående sprayen, skulle redan ha bytt till den andra flaskan :(
22 Nov Fick mens.
25 Nov Blodprov och Ultraljudsundersökning. Första sprutan GONAL dos 225 och bara 1 puff morgon och kväll.
30 Nov Blogprov och Ultraljudsundersökning. Höjde GONAL dosen till 300, fick åka tillbaka till kliniken efter jobbet och hämta 2 GONALsprutor till.
5 Dec Ultraljudsundersökning. + Kvällssprutan.
7 Dec Äggplock,
8 Dec Besked om 8 ägg, 5 bra och 3 som blev befruktade.
9 Dec Återinföring 1 ägg och 2 i frysen.
24 Dec Graviditetstest = negativt :(


1 kommentar:

  1. hej !
    planerar följa er resa med ivf. vi är själva påväg in i detsamma. så jag har lite frågor till dej..
    hur många dagar behövs på kliniken ? i vilket skede lämnar mannen sperma?
    vi har lång resa till kliniken så jag undrar hur många dagar det hela tar .. hur länge man ska vara borta.
    svara gärna på min blogg :
    www.bloggen.fi/kampen

    vad är problemet för er? för oss är det sperma funktionen.. och bristen på levande..
    varma kramar till er och lycka till vid nästa försök.

    SvaraRadera