lördag 3 mars 2012

V 8. (7+0)

I dag börjar vecka 8 och jag har varit ute och gått en härlig långpromenad i vårsolen, sen blev det fika i byns café :)
Nu surfar jag runt på era bloggar och myser att det är helg.

Efter gårdagens glada besked, så kunde jag inte hålla mig längre.
Så jag berättade för mina föräldrar att mina barn ska få ett syskon  i slutet av oktober. Mamma frågade på vilken sida. - Min sida. Sen kom glädje tjutet och kramarna. Och hon berättade att hon har väntat och trodde inte att det skulle bli några fler barn. Nu vet inte mina föräldrar vad vi har gått igenom eller vad jag gjorde för ingrepp i mitt förra äktenskap. Och så kommer det förbli.
Förutom ni som läser min blogg, så är det inte många som vet om det. Och som jag känner just nu, så kommer jag inte berätta det för någon. Jag vet att jag kanske kommer få frågan, av min exmake eller hans föräldrar som vet om mitt ingrepp. Men jag kommer att svara att jag har fixat till det, punkt slut.
Man kan ju alltid hoppas att de inte frågar, för de har de inte med att göra.

Måste också erkänna att jag berättade för min minsta lillasyster i går också.
Så nu vet alla mina syskon om att det kommer få en till syskonbarn.
Känner lite dåligt samvete att jag inte har sakt något till mina barn än, men eftersom den minsta är hos sin pappa. Så tänkte jag vänta till hon kommer hem igen, och det blir nästa söndag. Sen är det bara att vänta på ett bra läge, vill ju att mina barn ska få veta det samtidigt.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Stort grattis! Vilken härlig känsla att ha fått se det där lilla pickande hjärtat!
    Jag har också plussat och är nog i nästan exakt samma vecka som du men mitt plus var totalt oväntat och helt obegripligt för det var ett oplanerat hemmagjort sådant, utan hjälp av IVF denna gång, vilket jag trodde var omöjligt.
    Det ska bli spännande att följa dig och hoppas att jag också får se ett tickande hjärta. Ska på ultraljud nästa vecka.
    Återigen GRATTIS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett stort grattis till dig också <3
      Plötsligt händer det,vilken lycka för er.
      Håller tummarna för att allt ska vara bra på erat utlraljud.
      Kram

      Radera
  2. Ja man vill ju att dom alla ska få veta samtidigt.
    Vad tror du dom kommer att säga?
    Mina 3 var positiva.
    Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att alla 3 kommer reagera positivt. Min äldsta dotter tyckte att jag kunde skaffa en bebis, när hon gullade med deras minsta kusin eller om vi kunde kidnappa han :)

      Radera