måndag 2 januari 2012

Många barn/syskonförsök ?

Är det okej att försöka få fler barn, fast man redan har 3 underbara barn?
Eller ska man vara nöjd med dem man har fått?

Nej, man har rätt att få försöka och drömma om att bli en större familj.
Alla som är förälder vet vilken underbar känsla/glädje det är att ha barn.
Visst är det tuft ibland, men alla åldrar har sin tjusning och sina prövningar.
Så självklart, vill jag att min sambo också ska få bli förälder.
Så vi kommer att kämpa vidare med våra IVF-försök :)

Och jag önskar alla er där ute, att ni lyckas.
Hoppas att detta kommer bli ett riktigt bebisår för oss alla <3

2 kommentarer:

  1. UNDERBART!!!!
    En som är som jag - exakt!
    Jag har också barn sedan innan med en annan man och har nu en ny man/sambo som inga barn har (läs biologiska).
    Självklart ska han också få uppleva känslan och kärleken från ett "eget" barn....ja du fattar vad jag menar.
    ÄNTLIGEN!
    Jag har hela tiden på denna blogg skämts lite över att jag redan har många barn och vill ha fler....många har gångerna varit då jag har tänkt lägga ner bloggen och inte har skrivit om saker som hänt i min familj bara för att inte såra folk här inne. Förstår du vad jag menar?
    Tack för att du finns.

    SvaraRadera
  2. Jag har två underbara barn och vi försöker få en trea.
    Ibland känns det som att folk tycker vi är otacksamma som inte är tacksamma och glada och "nöjer" oss med de vi har, men jag känner mig inte färdig!
    Vi vill ha minst ett till barn, och våra barn vill så väldigt väldigt gärna ha ett syskon.
    Så vi kämpar. I sommar blir det IVF, tills dess fortsätter vi med fsh, sprutor och att hoppas!
    Jag håller tummar för er!
    Kram / Esther

    SvaraRadera